Lego

Af journalist Karina Søby Madsen, iBureauet/Dagbladet Information. 2009.


Det er få børn født efter 2. Verdenskrig, som ikke har stiftet bekendtskab med Lego. I løbet af et år leger mere end 400 millioner børn og voksne med det populære legetøj, der er blevet kåret som det 20. århundredes legetøj. I det nye årtusinde har Lego haft svært ved at omstille sig til forandrede produktionsformer og nye krav fra målgruppen. Men efter flere års vaklen har virksomheden igen fået fodfæste. Lego benytter i dag outsourcing i produktionen og er gået ind i en ny legetøjsæra med fokus på moderne teknologi, computerspil og robotter, og senest med et samarbejde med Disney.

Relaterede artikler

Tilmeld faktalink nyheder

Tilmeld dig nyheder om 

Faktalink

 

Artikler på vej

 

  • Truede dyr (Faktalink light)

  • Middelalderen 

  • Romerriget

 

Aktuelle temaer

1970'erne

Kvinde

Terrorisme

EU og Europa

It og samfund

Klimaforandringer og grøn omstilling

Kampen om Afghanistan

Menneskerettigheder under pres

Mad og mennesker

   

Tips til analysen

 

Hent introfilm om Faktalink

 

Ny intro-film til Faktalink

 

 

Kontakt os

DBCs kundeservice