Den politiske forbruger

Af journalisterne Carsten Fenger og Malene Grøndahl, iBureauet/Dagbladet Information. 2002.


Den politiske forbruger er fra midten af 1990'erne blevet en markant størrelse i mediebilledet og den offentlige debat. Og selvom den politiske forbrugers eneste våben er pengepungen, er hun/han i løbet af få år blevet en magtfaktor i samfundet. Politikerne appellerer til den politiske forbruger og prøver at tolke signalerne, erhvervslivet fremstiller 'politisk korrekte' varer og indfører 'etiske regnskaber' for at komme dem i møde, og miljøbevægelser og humanitære organisationer satser på hende/ham som en genvej til forandringer i verden. Senest har en række danske organisationer lanceret en Boykot Israel-kampagne i foråret 2002.

Tilmeld faktalink nyheder

Tilmeld dig nyheder om 

Faktalink

 

Artikler på vej

 

  • Truede dyr (Faktalink light)

  • Middelalderen 

  • Romerriget

 

Aktuelle temaer

1970'erne

Kvinde

Terrorisme

EU og Europa

It og samfund

Klimaforandringer og grøn omstilling

Kampen om Afghanistan

Menneskerettigheder under pres

Mad og mennesker

   

Tips til analysen

 

Hent introfilm om Faktalink

 

Ny intro-film til Faktalink

 

 

Kontakt os

DBCs kundeservice