Apple

Af cand.mag. Tim Lissauer, iBureauet/Dagbladet Information. 2011.


Nøgleord: USA IT-virksomheder software

Siden Steve Paul Jobs og Steve Wozniak i midten af 1970’erne udviklede prototypen på den første Apple-computer i Jobs’ forældres garage i Santa Clara, Californien, har IT-virksomheden udviklet sig til at være verdens mest værdifulde selskab.

Apple har hele tiden været klassens frække dreng, er blevet sat uden for døren, og siden vendt tilbage som en utrættelig stræber, der gang på gang har sat nye standarder for menneskets forhold til moderne teknologi. Brandet er først og fremmest kendt for en enestående kombination af design og funktionalitet – med produkter som Macintosh, Macbook, iPod, iPhone og iPad.

I starten af oktober 2011 mistede Apple sin karismatiske frontmand, grundlægger og talsperson Steve Jobs. Spørgsmålet er nu, om virksomheden kan fastholde sin position som et af verdens stærkeste brands.

Klip fra Steve Jobs tale på Standford 2005 

Se også temaet om Branding & Buiness.

Relaterede artikler

Tilmeld faktalink nyheder

Tilmeld dig nyheder om 

Faktalink

 

Artikler på vej

 

  • Fosterdiagnostik 

  • Industraliseringen

  • Imperialismen

  • Kloning

  • UNESCO

  • Genbrug

 

Aktuelle temaer

It og samfund

Klimaforandringer og grøn omstilling

Kampen om Afghanistan

Menneskerettigheder under pres

Mad og mennesker 

   

Tips til analysen

 

Hent introfilm om Faktalink

 

Ny intro-film til Faktalink

 

 

Adgang til Faktalink

Ønsker du fuld adgang til Faktalink?


Kontakt os

DBCs kundeservice